Сьогодні слово
«інтернет» не викликає подиву і не є новизною. Дитина, яка щойно стала на ноги,
складає склади у слова, а слова у речення, що згодом наповнюються змістом, знає
це слово. Лише для небагатьох літніх людей воно може бути без змісту.
Цитуючи матеріал
з Вікіпедії – вільної енциклопедії:
-Інтерне́т (пишеться з великої літери, від англ.Internet, дослівно— «міжмережа»)— Міжмережжя, всесвітня система об'єднаних комп'ютерних
мереж, побудована на використанні протоколуIP і маршрутизації пакетів
даних. Інтернет утворює глобальний інформаційний простір, слугує фізичною
основою доступу до веб-сайтів і багатьох систем (протоколів) передачі даних.
Часто згадується як всесвітня або
глобальна мережа. У побуті іноді говорять Нет, Іне́т, Тенета,
Міжмережжя, Інтерне́трі або Не́трі.
Говорячи слово
«інтернет», маємо на увазі інформацію, що черпаємо в мережі. Суспільство, що
має доступ до Інтернету – інформоване, отже, захищене суспільство. Відомо, що сучасний
Інтернет має також дуже багато соціальних та культурних граней. Він є універсальним середовищем для спілкування,
розваг та навчання. За допомогою Інтернету стало можливо
робити покупки та оплачувати послуги. Для багатьох
людей Інтернет — це спосіб заробітку. А в цілому Інтернет — це
віддзеркалення сучасного суспільства та світосприйняття, отже, в
ньому накопичено і багато зла, насилля, обману, збочення. Існує таке
твердження, що «Інтернет – це велика сміттєва яма». В деяких країнах, зокрема, у
Китаї, Ірані, Кубі, Північній Кореї, існує система захисту користувачів від
«сумнівної інформації». В нашій країні Інтернет ще відносно «молодий», а отже,
недосконалий, не безпечний.
Відомо, що негативному впливу легко піддаються діти,
підлітки, тому їх потрібно навчати безпечно жити, безпечно використовувати
Інтернет. Саме з такою метою в нашій країні створено центри підтримки
громадських ініціатив. 18 травня учні Козинського колегіуму мали нагоду бути
учасниками тренінгу за програмою «Безпека дітей в Інтернеті», яку проводила
юрисконсульт ЦПГІ «Чайка» з Рівного Тетяна Дмитрівна Мельник. Після заняття я
поцікавилась у дітей, моїх учнів, про їхні враження від почутого і побаченого,
чи змінилося в них ставлення до «серфінгу» в Неті.
«Я давно користуюсь Інтернетом. Речі, які
спостерігавпостійно (рекламні банери,
нав’язливі повідомлення про чергову плітку стосовно відомих персон, повідомлення із проханням підтримати якусь
спілку, і т.д.), вважав за необхідність, без якої не може існувати Інтернет.
Іноді «ловився» на цьому, втрачав час, читаючи непотрібну інформацію. Зараз я
знаю, що при наступному використанні Інтернету, зможу з цим усім упоратися!»
«За час проведення тренінгу, я отримала задоволення від
спілкування з однокласниками, дізналась про їх погляди на Інтернет. Розділяю
думку про корисність та шкідливість Інтернету. Після закінчення заняття нам
подарували календарики та закладки, що містять головні правила безпечного
користування Мережею. Це:
1.Поводитись чемно й не ображати інших.
2.Залишати нехороші сайти.
3.Зберігати свій пароль у таємниці.
4.Розповідати своїм батькам про проблеми й
користуватись їхньою підтримокою.
5.Шукати цікаві веб-сайти й ділитись посиланнями зі
своїми друзями.
6.Не повідомляти Інтернет-знайомим свої реальні
імена, адреси й номери телефонів»
Таких прикладів можна навести ще 19, адже тренінг
відвідало 24 учні 10
класу, до того ж безкоштовно. Замовити
тренінг у Вашому навчальному закладі можна, оформивши заявку на сайті www.onlandia.org.ua .
Використовуйте Інтернет безпечно, без ризику для Вас і
Ваших дітей!